منبع تحت فشار

منبع-تحت-فشار-آکواترم

منبع تحت فشار

منبع تحت فشار به همراه پمپ ها کمک به افزایش فشار آب می کند و باعث می شود فشار آب در سیستم های خانگی و بوستر ها افزایش پیدا کند.

انواع منبع تحت فشار آب

  • منبع تیوپی
  • منبع دیافراگمی

انواع منبع تحت فشار بر اساس ساخت

منابع تحت فشار موجود در ایران معمولا ساخته شده توسط کشورهای زیر می باشد

  • ایران
  • ترکیه
  • ایتالیا

درباره منبع تحت فشار پمپ

امروزه برای افزایش فشار آب در منازل نیاز به استفاده از پمپ و منبع می باشد تا آب داخل لوله ها با فشار مناسب جریان داشته باشد.

یکی از این قطعات که در این سیستم استفاده می شود منبع تحت فشار می باشد که به کمک پمپ وظیفه تامین فشار آب را انجام می دهد.

اجزاء منبع تحت فشار پمپ

منبع تحت فشار پمپ شامل تیوپ ، بدنه ، فشار سنج و شلنگ های رابط می باشد که هر یک وظایف خود را جداگانه انجام می دهند.

کارکرد منبع تحت فشار

کارکرد این منابع بدین شکل است که آب به داخل تیوپ رفته و باعث حجیم شدن اندازه تیوپ می شود و در نهایت تیوپ با فشار مایع را به سمت خروجی هدایت می کند.

در بعضی از پمپ ها بجای تیوپ از دیافراگم استفاده شده که کارکد آن هم به همین شکل می باشد با این تفاوت که دیافراگم دیرتر دچار مشکل شده و احتمال پارگی آن خیلی کمتر از تیوپ ها می باشد.

عملکرد مخزن بدین گونه است. تیوپ داخل آن توسط یک درپوش به قسمت انتهایی مخزن بسته شده و در نهایت به شلنگ انتقال مایع متصل می گردد. بدین ترتیب آب از داخل شلنگ به داخل تیوپ فرستاده می شود.

فاصله بین تیوپ و دیواره مخزن را با هوا پر کرده بطوری که به حد استاندارد آن برسد. بدین وسیله تا زمانی که تیوپ داخل مخز پر از آب شود هوای بین تیوپ و مخزن فشرده می شود و به محض اینکه ما شیر آب را باز می کنیم این آب با فشار از مخزن خالی شده و داخل لوله ها هدایت می شود. معمولا فشار درجه فشار هوا باید بین 22 تا 33 درجه psi باشد.

فروش منبع تحت فشار

بوسترکار ارائه دهنده انواع منبع تحت فشار با گارانتی 1 ساله می باشد. همچنین بهترین قیمت منبع تحت فشار را می توانید از کارشناسان فروش ما بخواهید.

خرابی منبع تحت فشار

خرابی تیوپ یا بدنه منبع باعث کاهش فشار آب می شود. از عواملی که معمولا باعث این اتفاق می شود اندازه گیری نکردن هوای داخل مخزن می باشد. که باعث می شود تراکم هوای داخل مخزن کم شود و باعث می شود تیوپ به دیواره ها سائیده شود و همین امر باعث سوراخ شودن و پارگی تیوپ می گردد.

عامل بدی در این زمینه پوسیدگی خود تیوپ می باشد. بالاخره تیوپ به دلیل اینکه حالت لاستیکی دارد یک عمر مفید دارد و معمولا هر 4 5 سال باید تعویض گردد.