در این مقاله قصد داریم به بررسی علل بروز مشکلات پمپ ها و نحوه رفع مشکل بوجود آمده را آموزش بدیم. تا بدینوسیله بتونید از بروز ایرادات پمپ ابارا جلوگیری کنید. و بتونید از هزینه های ناشی از تعمیرات ناگهانی پمپ جلوگیری نمایید.

بررسی پمپ آب

قبل از اینکه بخوایم در مورد نحوه تعمیر پمپ صحبت کنیم اول باید با مفهوم پمپ آب آشنا شویم؟ پمپ آب دستگاهی است که از آن برای جابجایی انواع مایعات و افزایش فشار آب استفاده می کنند. و به صورتی تخصصی اگر به مسئله بپردازیم می توان بدین شکل گفت که پمپ آب وسیله ای است که انرژی الکتریکی را توسط موتور به انرژی مکانیکی تبدیل کرده و با گشتاور ایجاد شده این انرژی را به آب انتقال می دهد و باعث حرکت سریعتر آب می شود.

بوستر پمپ آب خانگی ابارا

امروزه در اکثر ساختمان ها برای جبران کمبود فشار آب از این دستگاه استفاده می شود. کمتر کسی هست که با پمپ آب آشنایی نداشته باشد و همچنین با مشکلات مربوط به آن دست و پنجه نرم نکرده باشد. البته اگر به طور دقیق بخوایم بگیم اون مجموعه ای که داخل خانه های ما وجود دارد و آن را میبینیم و به اسم پمپ آب می شناسیم در حقیقت یک بوستر پمپ می باشد که تشکیل شده از یک پمپ و سایر اجزاء

قسمت های مختلف بوستر پمپ آب

اجزاء داخلی بوستر پمپ ابارا تشکیل شده از یک پمپ به همراه مخزن آب ، شلنگ انتقال آب از پمپ به مخزن، ست کنترل ( کلید اتوماتیک) و درجه فشار.

خوب در یک مجموعه هر کدام از این عوامل اگر دچار نقص شود در کل سیستم آبرسانی مشکل ایجاد می کند.

مخزن: مخزن تشکیل شده از یک بدنه که در داخل آن یک تیوپ قرارد دارد و البته در بعضی از مخازن از درجه باد نیز استفاده شده است.

برای کسب اطلاعات کامل در مورد کار کرد بوستر پمپ و انواع آن به صفحه بوستر پمپ مراجعه نمایید.

منبع تحت فشار

عملکرد مخزن بدین گونه است. تیوپ داخل آن توسط یک درپوش به قسمت انتهایی مخزن بسته شده و در نهایت به شلنگ انتقال مایع متصل می گردد. بدین ترتیب آب از داخل شلنگ به داخل تیوپ فرستاده می شود.

فاصله بین تیوپ و دیواره مخزن را با هوا پر کرده بطوری که به حد استاندارد آن برسد. بدین وسیله تا زمانی که تیوپ داخل مخز پر از آب شود هوای بین تیوپ و مخزن فشرده می شود و به محض اینکه ما شیر آب را باز می کنیم این آب با فشار از مخزن خالی شده و داخل لوله ها هدایت می شود. معمولا فشار درجه فشار هوا باید بین 22 تا 33 درجه psi باشد.

تویوپ منبع

خرابی یکی از این 2 باعث کاهش فشار آب می شود. از عواملی که معمولا باعث این اتفاق می شود اندازه گیری نکردن هوای داخل مخزن می باشد. که باعث می شود تراکم هوای داخل مخزن کم شود و باعث می شود تیوپ به دیواره ها سائیده شود و همین امر باعث سوراخ شودن و پارگی تیوپ می گردد.

عامل بدی در این زمینه پوسیدگی خود تیوپ می باشد. بالاخره تیوپ به دلیل اینکه حالت لاستیکی دارد یک عمر مفید دارد و معمولا هر 4 5 سال باید تعویض گردد.

تا اینجا با پمپ آب و یکی از مشکلات آن آشنا شدیم ما تلاش میکنیم تا در چند مقاله به همه ایراد های پمپ بپردازیم.